Blog

NAAR OVERZICHT

 

Begrijp de markt als Personal Trainer

 

Dit zal misschien heel logisch klinken, maar voordat je met de eerste trainingssessie begint wil je eerst alles weten van je klant. Een aantal zaken die je wilt weten zijn: verwachtingen, behoefte, doelen, angsten en valkuilen. Wat wil de klant eigenlijk van jou als trainer en hoe hard is de klant bereid te werken om zijn doelen te behalen? Het is van belang de juiste vragen te stellen, om ook de antwoorden te krijgen waar je naar op zoek bent. Ik zal het duidelijk maken aan de hand van een voorbeeld.

Stel: iemand is niet in shape, ongemotiveerd en helemaal niet blij met zijn of haar leven. Een van de beste manieren om te begrijpen hoe deze persoon zich voelt, is jezelf in zijn of haar schoenen te plaatsen: je gaat dus spiegelen met die persoon tegenover je. Terwijl je in gesprek bent, probeer jezelf eens voor te stellen hoe het voelt om totaal niet in shape te zijn, jezelf heel slecht en gefrustreerd te voelen. Het gevoel te hebben dat niks werkt, omdat je voor je gevoel alle diëten en trainingsprogramma’s al hebt geprobeerd en hiermee gefaald hebt. Hoe voelt het om 45 jaar oud te zijn en je te realiseren dat je nog nooit een trainings-of voedingsprogramma langer dan een maand hebt volgehouden? Hoe voelt het om hopeloos en verslagen te zijn? Dat je niet meer weet hoe je je lijf weer in vorm kunt krijgen en hoe je je zelfvertrouwen weer op niveau kunt brengen? Het is heel frustrerend als je niet weet hoe je weer vertrouwen krijgt in je kunnen, zodat je jezelf kunt veranderen naar een persoon waar je trots op kunt zijn.

 

Om deze persoon te kunnen helpen moet je naar manieren gaan zoeken om hem of haar weer positief over zichzelf te laten denken. Je zult persoonlijk moeten zijn en het gevoel van angst en frustratie moeten begrijpen. En vooral ook wat de sterke kanten zijn van de klant en wat deze persoon juist motiveert.

 

Het spiegelen met je klant, samen met sympathie en het stellen van de juiste vragen is de tactiek die je nodig zult hebben om jouw klant weer uit die negatieve spiraal te trekken van weerstand, geen vertrouwen en hulpeloosheid. En zo te begeleiden en coachen naar een gemotiveerd, vitaal en positief ingesteld persoon vol zelfvertrouwen. Zodra je de problemen van de klant begrijpt, ben je in de positie om ook een plan te maken om te inspireren en de klant te helpen zijn doelen te bereiken.

 

Tijdens de inspirerende 3-daagse opleiding ‘Training Essentials’ leer je de tools die je nodig hebt om deze stappen te maken en ook andere mensen en toekomstige klanten hierbij te helpen. Wanneer je deze tools beheerst, heb je meer controle op je doelgroep en ben je een stap dichterbij het succes als Personal Trainer!

 

Klik hier voor meer informatie over de Training Essentials.

 
 
TRAINING ESSENTIALS
LEES MEER
FLEX MODEL
INSCHRIJVEN