Blog

NAAR OVERZICHT

 

Marketing & Communicatie voor personal trainers | Deel 1

 

Als personal trainer zijn de termen marketing en communicatie niet het eerste waar je aan denkt als je ’s ochtends wakker wordt, maar met een eigen organisatie zijn het wel belangrijke onderdelen die horen bij het vak.

 

Meer klanten

Het voornaamste doel van marketing en communicatie is het binnen ‘hengelen’ van nog meer PT klanten. Een volle agenda is het streven, toch? Gezondheid wordt over het algemeen steeds belangrijker en hoewel de abonnementen van sportscholen steeds minder kosten, wordt het belang van echte ondersteuning en toegevoegde waarde tijdens het veranderproces steeds meer gewaardeerd. Als personal trainer is de juiste promotie en overtuigingskracht alles wat je nodig hebt om meer mensen te bereiken.

Jij bent het merk.

Er is één ding wat je altijd moet onthouden en dat is het feit dat jij als personal trainer het bedrijf, het product én het merk bent. Je bent ook buiten ‘kantooruren’ verantwoordelijk voor je manier van praten, je fysieke en mentale uitstraling. Practise what you preach. Altijd. Naast het belang van een goed product is communiceren heel belangrijk. Want, hoe maak je de wereld wijs, dat jij de beste personal trainer bent?

 

Niet.

 

Je hoeft ze niets wijs te maken

Het mooie aan personal training is dat het resultaat van jouw klant het succes van jouw PT business bepaalt, dus het bewijzen zit niet per se in je manier van communiceren, maar in de kwaliteit van jouw product. Je hoeft de wereld niets wijs te maken, door het helpen van je klanten ontstaan er namelijk verhalen. Deel ze.

 

Creëer een ‘army’

Dat brengt ons op het belangrijke onderdeel van de marketing & communicatie van PT, namelijk: testimonials. Tevreden klanten met resultaten, bijvoorbeeld before & after foto’s. Denk aan of Google, #kaylasarmy. Een hashtag en lijfspreuk voor de achterban van de Australische personal trainer Kayla Itsines. Wat in de plaatselijke gym begon, is nu een wereldwijd fenomeen en een enorm succesvolle PT business.

 

Altijd en overal online

Het delen van deze before’s & after foto’s op haar persoonlijke Instagram leverde Kayla Itsines twee jaar later 3,4 miljoen volgers op. Dat online zijn niets nieuws is weet jij net zo goed als ik. We leven in 2015 en de wereld is altijd en overal online. En voor de actievelingen is dit heel belangrijk. Daarmee komen we bij de PT-ers online. Van een goede website tot interactieve sociale kanalen. Interactie is je lucky woord en hier moet je ook online naar streven. Reageer, beantwoord vragen en vertel verhalen online. Zorg dat je aanwezig bent en gehoord wordt. Goede interactie ligt aan de basis van goede marketing en succes online.

 

Binnenkort meer over PT-ers online.

 

Stay tuned of klik hier om je in te schrijven voor de opleiding Business Essentials op 5, 6 en 13 september 2015.