Testimonials

NAAR OVERZICHT

 

“Tijdens de opleiding kwam ik erachter dat ik als coach vooral moet vragen, in plaats van alles te vertellen."

Marion Christianen

Ik ben 47 en sport al vanaf mijn 18de in de sportschool. Heb verschillende jobs gehad, altijd in de dienstverlening en daarna een tijdje als visagist/kleurstylist aan de slag gegaan. Daarnaast heb ik altijd lesgegeven in de club en dat vond ik echt het allerleukst. Ben super fanatiek en gedreven!  

 

Ik werk nu ongeveer 2 jaar als personal trainer. Eerst bij Basic-Fit en sinds kort bij Club Pellikaan in Goirle. Als groepslesinstructeur heb ik al zo’n 22 jaar ervaring en daarnaast heb ik ook op de fitnessvloer gestaan. Voor mij is er geen leukere job dan de hele dag in de sportschool zijn. Geweldig! Mijn specialiteit is het op gang brengen van mensen die gewend zijn om te trainen, maar lang eruit zijn geweest (geen motivatie meer, te druk, blessure etc.). Of degenen die geen resultaat meer halen uit hun huidige training en toch meer willen (meestal vrouwen). Uiteraard werk ik ook met andere doelgroepen, mensen die echt toe zijn aan een nieuwe manier van leven door gezondheidsklachten en/of ziekte, overgewicht, eetproblemen.

‘Ik ben gewoon mezelf’

Ik heb geen geheim, ik ben gewoon mezelf en dat werkt. Mensen vertrouwen me, ik verkoop geen loze beloftes. Ik vertel gewoon wat ik doe, dat het resultaat bij de klant ligt en dat ik er alles aan doe om ze daarbij te helpen. Geen speciale manier van werken, gewoon doen wat bij de klant past en geven wat hij of zij nodig heeft.

 

Het directe contact met de mensen, de verandering en progressie zien en ze dat, vol trots, horen vertellen, daar doe ik het voor. Grenzen opzoeken zonder te pushen, dat is toch mooi?

 

De cursus ’Klantenbinding door gedragscoaching’: the missing link

tussen de trainingen en het blijvend motiveren van de klant. Ik vertelde vooral wat mij goed leek voor de klant, maar of hij/zij dat zelf ook vindt is maar de vraag, vooral op de lange termijn. De benodigde verandering dient uit de klant zelf te komen en ik merkte dat ik handvaten nodig had om ze daarbij te kunnen ondersteunen.

 

Vooral luisteren

Tijdens de opleiding kwam ik erachter dat ik als coach vooral moet vragen, in plaats van alles te vertellen. Dat ik altijd moet proberen te achterhalen waarom de klant wil veranderen. Of ze wel écht willen veranderen en wat ze daarvoor willen doen en laten. Ik leerde over de juiste manier van benaderen en vooral ook dat ik af en toe mijn mond mag houden. Daar gaat het nog weleens mis!

 

Er is me veel bijgebleven, maar vooral heb ik geleerd dat ik mijn klanten zelf kan laten nadenken en dat er per situatie andere manieren van vragen stellen zijn.

Heb je ook praktische handvaten gekregen en pas je die ook toe?

Mijn manier van vragen stellen is nu anders: ik gebruik een aantal formulieren voor de klant om ze aan het denken te zetten. Ik stel kleine doelen, stap voor stap kleine gedragsvormen van de klant veranderen. En heel belangrijk is om niet te snel willen gaan.

 

Waarom raad je deze cursus ook aan andere PT-ers en fitness professionals aan?

Deze manier van werken is onze toekomst, personal training gaat niet alleen over trainen. Het hele pakket voor de klant. Je leert écht op de juiste manier met de klant om te gaan.

 

Hoe zie jij de toekomst van fitness en personal training?

Meer aandacht voor de klant, meer begeleiding in een gezonde levensstijl en niet alleen focus op  afvallen en trainen. Er is meer. Het zijn de kleine dingen die voor een langzame, maar blijvende verandering zorgen. 

Marion Christianen touwspringen

Marion Christianen, www.marionchristianen.nl

 
 
LAPT OPLEIDINGEN
MEER INFO
Klantenbinding
door gedragscoaching
MEER INFO
FLEX MODEL
MEER INFO